Written by Donat

Zakelijke telefonie is cruciaal voor elk bedrijf dat direct met klanten dealt

De relatie tussen klant en bedrijf is voor elke onderneming cruciaal. Meer dan ooit wordt deze relatie nog belangrijker nu in tijden van corona en lockdowns de fysieke bezoeken naar bedrijven door klanten tot een minimum beperkt worden. Er zijn diverse methodes om in contact te komen met een bedrijf, zoals bijvoorbeeld via sociale media, maar ook via online chats en natuurlijk gewoon via de telefoon. Door veel mensen wordt telefonisch contact nog steeds beschouwd als de meest persoonlijke manier en deze methode geniet dan ook vaak de voorkeur. Steeds meer bedrijven kiezen dan voor de moderne technologie van Voice over IP om zakelijke telefonie zo optimaal mogelijk te benutten.

Leestip: Wat is VoIP-bellen en hoe werkt het?

Voice over IP biedt meer flexibiliteit aan medewerkers

Voice over IP betekent eigenlijk zoveel als bellen via het internet en is de moderne opvolger van de traditionele ISDN lijnen. Bij deze manier van zakelijke telefonie is er geen fysieke telefooncentrale meer nodig in het kantoor en komen er vrijwel geen kabels meer aan te pas. De centrale bevindt zich op een server beheert door de aanbieder op een externe locatie. Het grootste voordeel van VoIP, is dat dit vanaf overal waar een internetverbinding is kan worden gebruikt. Dit biedt natuurlijk ontelbaar veel mogelijkheden op het gebied van thuiswerken en geeft de medewerkers ontzettend veel flexibiliteit zonder hiervoor in te hoeven leveren op de kwaliteit en dienstverlening voor de klant, sterker nog deze kan zelfs verbeterd worden door het gebruik van VoIP.

Verbeter de dienstverlening en druk de kosten met een VoIP oplossing

Naast het feit dat een ISDN telefooncentrale vaak nogal wat gedoe is met allerlei kabels die overal heengetrokken moeten worden en het feit dat je gebonden bent aan een locatie, liggen de kosten van een zakelijk VoIP bellen oplossing vaak ook aanzienlijk lager. In het geval van VoIP wordt er meestal gewerkt op contractbasis, waarbij de kosten vast zijn gesteld op basis van de services die worden gebruikt en variëren deze niet, ongeacht het gebruik. Door de vele mogelijkheden met betrekking tot het beïnvloeden van de zogenaamde customer journey via de telefoon, zijn er in veel gevallen nogal wat optimaliseringsmogelijkheden voor veel bedrijven op dit gebied. Er kan in veel gevallen vaak ook bespaard worden op de kosten van de dienstverlening via de telefoon door deze sneller te maken en te verbeteren. Dit kan onder andere door gebruik te maken van slimme keuzemenu’s en geautomatiseerde antwoorden op veel gestelde vragen.

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

dertien − tien =